Spotify’da bir kitle oluşturmanın en iyi yolu, oluşturacağınız sanatçı profilinden, etkili bir analiz ve pazarlama planından geçiyor.
Müziğinizi Spotify gibi oldukça popüler bir dijital dağıtım platformunda yayınlamak her sanatçı için büyük bir andır. Spotify’ın kendine özgü çalma listelerinde yer almak, dünyanın her yerinden dinleyici kitlesinin müziğinizi keşfetmesi için harika bir yol olabilir. Kitle oluşturmanın, mesajınızı ve markanızı hayranlarınıza iletmenin en iyi yolu ise oluşturacağınız sanatçı profilinin nasıl şekilleneceğinden, etkili bir analiz ve pazarlama planından geçiyor.
Spotify’ı, bir dinleyici parçanızı çaldığında size ödeme yapacak bir platformdan bağımsız, yeni hayranlar edinmek ve kitlenizle iletişiminizi sürdürmek için bir araç olarak görmekte fayda var. Dinleyiciler, müziğinizi birçok farklı şekilde keşfedebilir. Bunlardan birkaçı,
1. Arama yoluyla profilinizi bulmak,
2. Algoritma önerileri
3. Seçilmiş oynatma listesi yerleşimleri
4. Sanatçının diğer sanatçılardan seçtikleri
5. Arkadaş etkinliği.
Parçalarınızın daha çok dinleyiciye ulaşması büyük ölçüde yapacağınız pazarlama ve tanıtımın efektifliğine bağlı olacaktır. Yeni hayranlar edinmek içinse yalnızca algoritmaya değil, sanatçı profilinizde yaratacağınız estetiği ve dinleyicilerinize ileteceğiniz mesajı da düşünmelisiniz.
Öncelikle sizi en iyi yansıtan bir profil fotoğrafına ve profil başlığına ihtiyacınız olacak. 1500 kelimeden az olacak şekilde sanatçı biyografinizde hikayenizden bahsetmeniz, dinleyicilerinizin sizi tanıması için es geçilmemesi gereken bir kısım. Burada, sanatçı geçmişinizden ve motivasyonunuzdan bahsetmek faydalı olacaktır. Sosyal medya hesaplarınızın linklerini sanatçı profilinize eklemek ve diğer sosyal medya hesaplarınızda da sanatçı profilinizden bahsetmek dinleyicilerinizin size daha kolay ulaşmasını sağlayacaktır.
Sanatçı profilinizin size sağlayacağı bir diğer avantaj, yaklaşan konserlerinizi ve satışta olan tüm ürünlerinizi yayınlamanıza olanak sağlamasıdır. En önemli ve düzenli güncelleme gerektirecek özelliklerden olan “Sanatçı Seçimi” ve “Sanatçı Çalma Listenizi” mutlaka değerlendirmenizi öneririz.
“Sanatçı Seçimi”, doğrudan profilinizin en üstünde dinleyicilerinize sergilemek için bir parça, çalma listesi veya tur tarihi seçmenize olanak tanıyor. “Sanatçı Çalma Listesi” ise sevdiğiniz parçaları bir arada toplayabileceğiniz bir çalma listesi oluşturmanıza yaramakta. Unutulmamalı ki Spotify’ın sanatçılara sunduğu bu iki özellik yalnızca düzenli olarak güncelleme yapmanız halinde hayranlarınızı profilinize yönlendirmeye teşvik edecektir.
Müziğinizin en çok hangi ülkelerde çalındığını bilmek, bir albüm lansmanı, tur veya dijital pazarlama kampanyası planlama açısından oldukça önemli olacaktır. Sanatçı profiliniz aynı zamanda hayranlarınızın müziğinizle nasıl etkileşime girdiğine dair çok sayıda istatistik ve eyleme dönüştürülebilecek iç görü de sağlayacaktır.
Spotify’ın sunduğu pazarlama ve tanıtım araçlarından etkin bir şekilde yararlanmak kitlenizi oluşturmanın ve etkileşimde olmanın en iyi yolu. Sonar House ailesi olarak öğrencilerimizin eğitim sonrası müzik yolculuklarında da her zaman yanlarında olduğumuzu hatırlatır, bol dinlenmeler dileriz!